مرحبـا بـك!

مرحباً بكم في منتدى ألمانيا

Login with Facebook

التصنيفات

في هذه المشاركة

فرق العمر المناسب بين الزوجين
  • ههههه يا ساره طيب كويس لو حتزهقي بعد سنتين ، المفروض 6 شهور واخلعيه ، بدل ما يقرفك
  • لا بهزر لو بقيت مليونيرة حشتري مزرعة علطول، جنينة ومواشي وطيور وهيصة بقا
  • سبحان الله ، كل واحد ليه ميول ، انا عمري ما تخيلت اني اشتري مزرعه ويكون عندي مواشي وحيوانات ،

ما بحس نفسي في المجال هادا ، ولا بسعدني الشي هادا ،

بحب اكون في اي مكان اشوف فيه ناس مبسوطه ومهيصه ،
  • تمام انا بحب حياة الطبيعة
  • زواج سعيد لكل زوجين متزوجين بدافع بعيد عن زواج المصالح و الاطماع
    و اما اي سبب اخر لهذا الزواج فباذن الله سينجح
    و اقول للجميع تهانينا
    403 x 330 - 28K
  • الله يبارك فيك ملكي عقبالك
  • انا من رايي من 3-5 سنوات
    بس عموما يعني الحب اللي بيؤول الى زواج ف الاخر ملوش عمر ولا فيه اي قاعدة بتحكمه
  • منور يا أسامة
    يعني عن نفسي معرفش حد من قرايبي أو جيراني تزوج بمن أكبر منه في السن بـ 20 عام وزميلتي أول واحدة أشوفها وماقدرش أحكم حيكون زواج ناجح أم لا
  • انا زعلانة على صاحبتي جدا جداااااااااا
  • لحد 15 سنة ممكن يكون مناسب.. طبعا اذا في توافق في الشخصية والتوجهات.. أقل من 6 سنوات بيكون قليل جدا
    بعرف المان بتكون البنت مثلا 22 ومصاحبة شب 35 أو اكثر وبتكون العلاقة كثير جيدة
    لانه النساء بتنضج شخصيتها بشكل اسرع من الرجل. يعني بنت 20 سنة ممكن تكون على نفس مستوى النضوج كشخصية مع شب 28 سنة
  • رأيك يحترم خالد أسعدني مرورك
  • فرق العمر المثالي : نصف عمر الشاب + 7 = عمر الفتاة
    إذا عمر الشب 30 .. عمر البنت المثالي 22
    إذا عمر الشب 50 .. عمر البنت المثالي 32
    و هيك ...
    - قانون أرسطو -
  • حرام عليك هههههه هي تيقا 32 وهو 50
  • طيب كيف يختار الألمان زوجاتهم أو أزواجهم؟
  • من وجهه نظرى المتواضعه التى لا قيمه لها (بصوت مدحت شلبى )هههه
    انا شايف ان الحب فى الزواج اهم شئ لا افضل الزواج التقليدى
    وبالنسبه للسن مش معترف بيه قوى بس مينفعش وحده شابه عندها حتى 35 سنه تاخد حد عنده 50 سنه صعب
    بالنسبالى انا مثلا كنت واضع سن معين لشريكه حياتى انها تكون من عمرى او اصغر سنتين او اكبر سنتين
    حتى جاء الحب لكسر هذا القاعده انا اتعرفت على واحده من رومانيا(فلسطينيه) وبدايه التعارف كانت خناقه و عرفت انها مسلمه ولا تعرف اى شى عن الاسلام بسبب ظروف معينه مرت بيها وكانت تعمل عملا صعب سئ حتى تتمكن من الاصراف على ابنتها وامها وقررت احاول مساعدتها بكل شئ استطيع ان افعله ومع مرور التحدث والتعرف على الشخصيه الحقيقه لها لقيت نفسى من غير ما احس بحبها مش قادر يعدى يوم اللى لما اشوفها كانت بتسمعنى كانت بترفض انى اساعدها باموال غير غيرها كتيير من البنات اللى ممكن تعرفهم فى اليومين دول عرفتنى باسرتها
    حبتها ونفسى اقابلها تانى وعمرى ما هنساها هى اتجوزت دلوقتى بسبب ظروف معينه ولم اتمكن من مساعدتها بس بطمن عليها كل فتره الغريبه بجد انى مزعلتش لما اتجوزت لقيت نفسى مبتسم بعد خضة بس حمد الله لانى كنت بدعى ان ربنا يساعدها يسخرنى انا بقا يسخر غيرى المهم انه تكون سعيده
    على فكره عمرها كان 36 وكان عندها فتاه عمرها 18 اكبر قصه غريبه فى حياتى و واحلى حب فى حياتى (ام توقع ذللك على الاطلاق ولكن ....)
    انا اسف انى طولت عليكم بس حسيت بالراحه وانا بكتب شكراا
  • عبدو، عجبتني القصة جدا، وعجبتني شجاعتك =D> ، وربنا يعوضك باللي تبقى من نصيبك وتحبها أكتر @abdo012
  • شكرا ساره @sara20fayez
  • مو اكتر من سنه
  • طيب انا ممكن اقبل بنفس العمر لكن اكثر مني ما تكونش اكثر من 2 سنة
  • حسميه منتدى الرهبان والراهبات
  • رزقي بينصحك ميرنا، امشي وراه حتكسبي
  • مش هنا يا رزقي، روح الموضوع التاني ههههههه
  • ما شاء الله عليك، ايه الشر دا :)
  • ديما رزقي خويا مدوخ الامة
    ههههه
  • هي كوباية القهوة مش ناوية تخلص @moulkia23
  • يا رزقي باشا نفسي اعرف مين وليد بلادي، المنتدى كله بقى وليد بلادي @rezki
    شكلها رايقة النهاردة وعايزة شاي بالنعناع
  • طيب ومحمد وأسامة وأنا كله بتقوله وليد بلادي وواحدة تحيا الجزائر وتحيا مصر وتحيا فلسطين
  • مين دا اللي غادر ورجع ؟
    هما فين المعازيم دول، على رأي محمد هما فين الستات دول ههههههه
    شكرا ربنا يخليك
  • ما لازم يكون اكتر من سنه برآيي ^ـ^